maanantai 27. helmikuuta 2017

Satakieli

Voisiko tätä kutsua adventti neulomus vai joulukalenteri, mutta yhtä suuri innostus asiaan kuin aikoinaan lapsena kun oli suklaa joulukalenteri.








Tukuwool oli minulle vieras lanka ja paikallisesta liikkeestä sitä ei saanut. En halunnut tilata lankaa koska projekti oli saatava heti alkuun  kun jo seuraavana päivänä oli ensimmäisen ohjeen vuoro tulla "näytille"


Lentävän Lapasen Tainan kanssa mietimme että mikä voisi olla vastaava lanka kuin tukuwool. Taina ehdottikin Handun parasvilla lankaa 100% villalanka. Sieltä valkkasimme 5 värisävy toisiinsa sointuvina ja siitä se sitten lähti muodostumaan.



Ei ehkä niin minun värisiä lankoja noin kirkkaana mutta lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen.


 Yllättävän ohut huivista tuli verrattaessa tukuwool langasta tehtyyn, mutta sekään ei minua haitta. Ehkä jopa hyvä ettei se ollut niin paksu. Ja yhtään ei kyseinen lanka kutita josta olen myös tyytyväinen. Vanhin poikani työn valmistuessa oli omimassa kyseistä huivia itselleen, mutta päädyimme ratkaisuun että käytämme sitä molemmat.





Huivista ei ollut kuvaa kun projekti aloitettiin. Lopputulos on kaunis jaikessa yksinkertaisuudessaan. Kiitos Heidi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti